הוטרינר הצעיר לחינוך המיוחד

תוכנית ה"וטרינר הצעיר" מותאמת גם לחינוך המיוחד על פי הדגשים הבאים:

תרומה חברתית

  • השוואה בין התנהגות חברתית בעולם החי לבין האדם בצפייה וחיקוי.
  • בעל החיים משמש כחבר למשחק וכמשענת בעת מצוקה.
  • בעל החיים כגורם המגשר ביצירת קשר בין הצוות לילדים ובין הילדים לבין עצמם, מעודד עבודה קבוצתית.
  • עידוד הסקרנות, סבלנות, סובלנות והקשבה, יכולת בחירה, שיתוף פעולה, תכנון ובצוע משימה, התבוננות והקשבה.

תרומה רגשית

  • הענקת אהבה ליצור חי וקבלת אהבה ללא תנאי מבעל החיים.
  • פיתוח רגש של אחריות ומסירות לכל יצור חי.
  • שיפור בדימוי ובהערכה העצמית של הילד.
  • חיזוק הביטחון העצמי וסיוע להפחתת תסכולים.
  • התמודדות עם תוקפנות ומצבי לחץ.
  • הפגת פחדים.
  • פיתוח מודעות לתחושה ומגע.

תרומה פיזיולוגית

  • בעלי החיים משפיעים על הורדת לחץ דם, הפחתת קצב פעימות הלב, הפגת מתחים, הרגעה.
  • שיפור ביכולת מוטורית (עדינה וגסה).
  • שיפור בקואורדינציה.
  • יציבה נכונה, דימוי גוף, שיווי משקל.

תרומה חינוכית קוגניטיבית

  • פיתוח מיומנויות של קשב וריכוז.
  • הקניית מיומנויות חשיבה (מיון, השוואה, ארגון במרחב, שאילת שאלות).
  • עידוד ותרגול קריאה וכתיבה, חיזוק מיומנויות של חשיבה יוצרת וחוקרת.
  • לימוד מושגים בזמן אמת בתחומי דעת שונים (פעלים זכר נקבה, חישוב כמויות ועוד).
  • עצמאות ורכישת הרגלי ניקיון.

להזמנת התוכנית ולפרטים נוספים