אפרוחי ווטרינריה לחינוך המיוחד

מטרות כמענה לצורך:

  • בעיות של ריכוז והיפראקטיביות.
  • בעיות של לקויות למידה.
  • בעיות של דימוי וביטחון עצמי.
  • בעיות חברתיות וסוציאליות שונות.
  • בעיות של אלימות והפרעות בהתנהגות.
  • בעיות בתוך המשפחה.
  • בעיות במגע ורגישות יתר (התפתחות סנסומוטורית).
  • בעיות בשיקום.

דוגמאות לנושאים: הקשר בין חינוך לבריאות אישית ובריאות אצל בעלי החיים ("הוטרינר המלטף")

  1. הקניית מידע על הגוף/חיה ותפקודו.
  2. טיפוח הרגלים של שמירת בריאות והיגיינה.
  3. הקניה של מידע על מחלות ופגיעות ועל דרכים להימנעות מהן.
  4. הקניית מידע על אמצעי זהירות ובטיחות ועל הדרכים ליישומם.
  5. טיפוח הרגלי תזונה נכונים תוך התייחסות לקשר שבין תזונה נכונה ובריאות.
  6. פיתוח המודעות לסכנה שבאכילת מזונות בלתי מוכרים, בנטילת תרופות בלא השגחת
    מבוגר ובהכנסת גופים זרים לפה.
  7. פיתוח היכולת להתמודד עם מגבלות ועם מצבי מחלה.
  8. פיתוח מודעות לגורמים סביבתיים וחברתיים המשפיעים על הבריאות.
  9. פיתוח מודעות למצבי סכנה והקניה של דפוסי התנהגות הולמים.
  10. פיתוח מודעות, הרגישות והנכונות לשמירה על איכות הסביבה.
  11. הקניית מידע על שירותי הבריאות בקהילה ופיתוח עמדה חיובית כלפיהם.

דוגמאות לנושאי עבודה: קליטת גירויים מן החיות והטבע ופעילויות חושים

  1. אסוציאציות של צבעים-זיקית, דגים, תוכים
  2. קולאז' של צבעים- תוכים, דגים
  3. מתחבאים בטבע- זיקית, נחש, לטאה
  4. תנועה בטבע-נחש, ציפור, פרפר
  5. מוסיקה מן הטבע-ציפור שיר, לוויתן,
  6. מפיקים קולות בטבע- עלים, מים
  7. מקשיבים לטבע, מוסיקת טבע: שכשוך מים, קולות של חיות
  8. קולות היום וקולות הלילה-צרצרים, תרנגול
  9. זיהוי ריחות בטבע-מזון, ריח רע/טוב
  10. ממששים את הטבע-פרוות, נוצות, קוצים
  11. מבוך הטבע-נמלים
  12. לוטו מישוש-ניחוש חיות ע"י מישוש,מגע וקול

הצעות לפעילויות במסגרת התוכנית "וטרינר מספר":

מפגשים שבועיים: תיאטרון חיות-סיפורי חיות בעזרת בובות תיאטרון, מוסיקה, תנועה ויצירה באמנות פלסטית, בובת התיאטרון כמתווך לחיה שאיתה ייפגשו הילדים בעקבות הסיפור.. היכרות עם החיה, הרגליה, כיצד מטפלים בה וכד' תוך יצירת קשר לתכנית הלימודים: חגים, נושא מרכזי…

ימים  מרוכזים: לפעילות בגן בהקשר כמובן לחיות ותיאטרון ולנושא מרכזי אחר שייבחר לצורך המפגש: איכות הסביבה, שבוע הספר, יום המשפחה..

ימי שיא: בהמשך לעבודה בנושא מסויים בגן הצגת התוצרים באמנות פלסטית, תיאטרון, תנועה וכד' בנושא חיה או חיות שעליהם עבדו הילדים.

מסיבות בחגים וסוף השנה- מפגשי הורים וילדים, הצגת תיאטרון בובות בנושא חיות, מפגש עם החיות ויצירה משותפת של הורים וילדים בעקבות ההצגה.

הקמה ועיצוב פינת החי: עיצוב סביבתי של פינת החי כמקום מזמן לילד לשהות בו ולהתבונן ולחוות את ההכרות עם החיה מקרוב וכמקום לימודי לטיפול בחיה…

להזמנת התוכנית ולפרטים נוספים